ΤΣΙΤΑ ΜΟΥΝΦΟΓΚ:ΣΑΣ ΕΓΡΑΨΑ ΔΥΟ ΚΑΣΕΤΕΣ

Τέλη 1998/ Αρχές 1999.

Τον καιρό που η Moonfog Records έμοιαζε σα να’χε φάει όλο το speed του κόσμου, το διπλό μου κασετόφωνο (PHILIPS FC630) έπαθε ίσως την πιο “ταιριαστή” με την εποχή… βλάβη.
Δε ξέρω αν ήταν θέμα ιμάντα, γραναζιού ή οτιδήποτε άλλο.

Τι συνέβη;
Όταν έγραφα κασέτες σε αυτό (είτε από δίσκο είτε απο CD), “σήκωνε” μόνο του λιγάκι την ταχύτητα.
Σα να μην έφτανε αυτό, το σήμα του ήχου με κάποιο ανεξήγητο σε εμένα τρόπο, έμοιαζε να έχει ανεβασμένο gain και γενικότερα αν ενας δίσκος ακούγονταν τεταμένος από μόνος του, τα δικά μου tape dubs τον έκαναν να ακούγεται… λύσσα.
Κι όλα αυτά χωρίς να έχουμε αποτέλεσμα Alvin and the Chipmunks.

Το τυχερό εργαλείο

Ποιό το όφελος;
Το κασετόφωνο δε το πήγα ποτέ στο μάστορα.

Σίγουρα, κάποια albums ακούγονταν περίεργα, κάποια albums ίσως και αστεία.
Αλλά μερικά albums, με αυτή τη λάθος ταχύτητα, αυτό τον λάθος ήχο, ακούγονταν ΕΞΩΓΗΪΝΑ.

Το “Rebel Extravaganza” των Satyricon (Φθινόπωρο 1999) και το ντεμπούτο των (νεων) Thorns (Χειμώνας 2001) ήταν απο τους δίσκους που, μέσα απο το πρίσμα της βλάβης του Philips κασετοφώνου λάτρεψα να ακούω στην λάθος μορφή τους.
Και τα δύο είναι διαμάντια.
Και βεβαίως η σωστή τους έκδοση στη “σωστή” ταχύτητα είναι ο “σωστός” τρόπος να τα ακούσει κανείς.
Αλλά όχι ο δικός μου τρόπος.

Ξέρω ,ξέρω.
Ζούμε στην εποχή των σούπερ-ντουπερ-σπέσιαλ εντίσιονς βυνιλίου 180γραμμαρίων, πολύχρωμων με επίστρωση χλέπας, “αναλογικό ριμάστερ σαρανταδώδεκα καναλιών” (έτοιμων-για-να-κολακέψουν-το-ρημαδοσύστημα-ήχου-των-περισσότερων απο εμάς-λες και θα καταλάβουμε πολλά), τριπλής έκδοσης με δώρο-κουδουνίστρα-το-λογότυπο-της μπάντας και τέτοια φαιδρά…

Στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε μια “ντάϊ-χαρντ” έκδοση των δίσκων που μέχρι σήμερα μόνο εγώ και ο στενός μου κύκλος είχαμε.

Μαζί με αυτό, παρτε και δυο custom εξωφυλλακια για τις δικές σας κασέτες.

Πατα εδώ να κατέβει

Πάτα εδώ να κατέβει

2 thoughts on “ΤΣΙΤΑ ΜΟΥΝΦΟΓΚ:ΣΑΣ ΕΓΡΑΨΑ ΔΥΟ ΚΑΣΕΤΕΣ

  1. Το Thorns (που έχω ακούσει άπειρες φορες απο το 2003 που έπεσε στα χέρια μου) εδώ είναι πολλαπλώς ενδιαφέρον. Αφενός μεν το λιγάκι ταχύτερα που αναφέρεις Τόλη ειναι (χοντρικά) τουλάχιστον κάπου 15% ταχύτερο. Το λιγάκι pitch shifting είναι τουλάχιστον 1,5 τόνος πάνω (που είναι παραπάνω απο ΟΚ για black metal). Το διαμάντι της υπόθεσης είναι ότι οι μπότες ακούγονται δυνατότερες και καθαρές (και ταχύτερες) ενώ δεν χάνεται ο όγκος τους (να ακούγονται σαν τριγκαρισμένα μανταλάκια). Το outro του interface από τέλειο έγινε μαγεία. Γενικά εδώ πέτυχε το “what if ” factor σε επίπεδο παραγωγής του δίσκου. Btw έκανα πειραματισμούς στο De Mysteriis στο Audacity βάσει όσων ανέφερες για πιθανό slowering του δίσκου. Αισθάνομαι ότι ακούω το παιξιμο του Hellhammer (μετέπειτα) όταν επιταχύνω τα τραγούδια κάπου στο 110 με 112 % του default.

    Liked by 1 person

    • Jio, χαίρομαι που δεν είμαι ο μόνος βλαμμένος που το απολαμβάνει έτσι χαχαχαχα!
      Ειλικρινά σου μιλάω, σήμερα, κομμάτια όπως το “Interface to God” ή το “Scorn Torrent” δεν μπορώ να τ’ακούσω στην κανονική τους μορφή…

      Like

Leave a Reply to Τολης Γιοβανιτης Cancel reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s